Prva faza projekta brze pruge od Beograda do Budimpešte koji je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine ”Pojas i put”, uskoro će biti realizovana puštanjem u saobraćaj ”Intersiti” voza na relaciji stanice ”Beograd centar” – Novi Sad.
Na teritoriji Gradske opštine Zemun pri kraju je izgradnja nove železničke i drumske infrastrukture, tako da će od Batajnice do Stare Pazove voz razvijati i do 200 kilometara na sat.
U okviru pruge u Zemunu nalaze se dva nadvožnjaka u naseljima Zemun Polje i Batajnica, čime će biti podignut nivo bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
Izgrađen je i podvožnjak za teretni saobraćaj u Zemun Polju, koji je u vezi sa novom saobraćajnicom u izgradnji, dužine devet kilometara prema Ugrinovcima.
Podignute su i nove zgrade sa pratećom infrastrukturom u Zemunu i Batajnici, a naselje Altina i Kamendin dobila su dva nova železnička stajališta, dok je stajalište u Zemun Polju kopletno rekonstruisano.

Svih pet stajališta imaju pothodnike za pešake i bicikliste, a duž pruge postavljeni su paneli, zaštitna ograda i zelenilo duž trase.
Jedan od važnijih celina savremenog Beogradskog železničkog čvora jeste i Tehničko-putnička stanica Zemun (PTS Zemun) budućeg savremenog i moderno opremljenog kompleksa za održavanje vozova za prevoz putnika. Modernizacija ove stanice započeta je u septembru 2019. godine i obuhvata sanaciju postojećih i izgradnju novih kolosečnih kapaciteta, obnovu hala za održavanje putničkih kola i za pranje vozova, objekat za prijem i otpremu vozova i hidrotehničke instalacije i kanalizaciju. Moderni stanični kompleks prostiraće se na 35 hektara na zemljištu između stanica Zemun i Zemun polje, a očekuje se da će radovi biti završeni do septembra ove godine.
beogradski.rs