Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je danas da je veoma ponosan što je sa francuskim partnerima započet projekat Beogradski metro, dodavši da su u Francuskoj uspeli da spoje železničku stanicu sa gradskim metroom i to je svakako jedan od izazova koji zajedničkim radom moramo da rešimo na ovom izazovnom projektu.
Momirović je, nakon obilaska „Metro linija B“ u Lionu, a potom i obilaska izgradnje projekta koji ima za cilj efikasno spajanje železničke stanice i metro linije takođe u Lionu, izrazio zadovoljstvo što su naši partneri videli koliko smo čvrsto rešeni da realizujemo projekat Beogradskog metroa, koji je jedan od najvećih projekata koji Vlada Republike Srbije realizuje u ovom trenutku.

Ministar je naglasio da taj projekat neće biti kompletno završen ako ne spojimo našu centralnu železničku stanicu Prokop sa metroom, istakavši da ćemo to uraditi, to je naša čvrsta odluka.
Metro u Lionu, koji je po strukturi i veličini vrlo sličan budućem metrou u Beogradu dugačak je 32 kilometra i ima četiri linije.

Beogradski metro će u sistem vraćati do 20 odsto energije, što je izuzetno važno za uštedu energije i novca, a na ovaj način će se dodatno rešiti pitanje ekologije i zdravog životnog okruženja u glavnom gradu. Prva linija imaće 28 vozova sa po tri vagona, koji će prevoziti 435 osoba.

Nakon obilaska radova „Metro linija B“ u Lionu, delegacija resornog ministarstva održala je više sastanaka koji se tiču Beogradskog metroa i sa francuskim partnerima razgovaralo se i o budućoj saradnji.

Momirović se sastao i sa direktorom kompanije „Ežis“ Oliverom Buvarom, koja je angažovana na izgradnji Beogradskog metroa, koji se tom prilikom rekao da je počastvovan zbog učešća na projektu koji je jedan od najvećih u Evropi u narednoj deceniji.

Metro je uvek ključna investicija za ekonomski razvoj, i izražavam punu posvećenost uspehu projekta Beogradskog metroa sa krajnjim rokom do 2028. godine, rekao je Buvar.
beogradski.rs