19.3 C
Belgrade
19.3 C
Belgrade

Šapić: Infrastrukturni radovi u centru grada najveći u poslednjih nekoliko decenija

Spreman sam da stanem iza svake odluke Skupštine grada koja je doneta od kada vodim Beograd, od novih saobraćajnih i infrastrukturnih rešenja do svih socijalnih mera, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare u Starom dvoru

Infrastrukturni radovi u centru Beograda najveći su u poslednjih nekoliko decenija i slobodno mogu da kažem da će se desiti najveće saobraćajne, pa i vizuelne promene u centru grada. Spreman sam da stanem iza svake odluke Skupštine grada, od novih saobraćajnih i infrastrukturnih rešenja do socijalnih mera, i ne postoji nijedan projekat koji je loš, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare u Starom dvoru.

Prvi od važnijih projekata, koji je vezan i bio je svojevrstan preduslov za sređivanje centralnih gradskih zona, jeste kružni tok u Novom Beogradu. Uprkos brojnim zlonamernim kritikama u početku, već duže vreme se o njemu ne govori.

– Kružni tok na Brankovom mostu je protočniji nego ikad, jedna od najfrekventnijih raskrsnica u Beogradu, ne samo u „špicevima” nego tokom dana kada nema ograničenja u semaforima. On će potpuni kapacitet dobiti kada bude završen novi srpski most i sličan kružni tok koji će se spojiti sa postojećim. Čitav Brankov most, saobraćajnica i kolovoz su „presvučeni”, napravili smo dve trake za skretanje, zatim novi kružni tok u Pop Lukinoj, do premošćavanja u Karađorđevoj, te sada ovim potezom može da se dođe do Dorćola. Raskrsnica ispod Kalemegdana je proširena, ukinuta su „divlja” parkirališta, pomerili smo pumpu i omogućili da ovom obilaznicom možete da krenete ka Kuli Nebojša. Danas je i to jedna od najfrekventnijih ulica, koja je bila potpuno „mrtva” – precizirao je Šapić.

Zeleni venac sada izgleda potpuno drugačije: postavljena je ograda duž Brankove, te sada nema parkiranih automobila, prošireno je stajalište autobuske stanice i popločan je čitavog ovaj deo, uklonjene su tezge i kiosci preprodavaca, otvorene su nove trake u Kraljice Natalije, te pomerena stajališta na samom Zelenom vencu.

– Nadalje, proširena je Prizrenska, koja sada ima tri trake, promenjeno je parkiranje vozila, te i ona sada izgleda kao prava centralnogradska ulica jer je omogućeno „ispumpavanje” vozila koja nisu mogla da izađu sa Zelenog venca. U ovoj zoni planiran je i drugi deo projekta vezan za Balkansku, Admirala Geprata, Sarajevsku, raskrsnicu sa Nemanjinom i Kneza Miloša – najavio je Šapić.

Semafor je „izvučen” iznad Prizrenske jer su vozila stajala nisko, pa nisu ni mogla da vide šta se dešava kod raskrsnice ispred „Moskve”. Kada budu završeni radovi na Terazijama, moći će se da vidi zašto su napravljena sva ova rešenja, naveo je Šapić.

– Projekat uređenja poteza Pariske ulice biće raspisan zajedno sa platoom kod Hrama Svetog Save i ispred Filozofskog fakulteta, te neće biti deo radova planiranih da se završe na jesen, ali je svakako deo „kruga” – rekao je Šapić.

Deo radova rekonstrukcije kolovoza u Uzun Mirkovoj je završen, pa je osposobljena za saobraćaj, na Studentskom trgu napravljeno je novo stajalište, proširuje se okretnica, sređuje se zelenilo. Vasina je puštena u saobraćaj, no dostići će pun kapacitet kada se završe radovi na Trgu republike, gde će biti izgrađen novi kružni tok sa satom. Stajalište za taksiste na Terazijama biće konačno uređeno, a za kružni tok na Terazijama, nakon početnog odustajanja, ipak se našlo funkcionalno rešenje.

– Ta raskrsnica je najčešće pod pritiskom kršenja saobraćajnih propisa, jer najveći broj vozača tu pravi polukružno okretanje ka Slaviji i Trgu republike. Sada smo našli rešenje sa ograničenim kružnim tokom na tri strane gde će, pored dosadašnjih pravaca, vozači moći da bez kršenja propisa naprave polukružno skretanje – rekao je Šapić, naglasivši da će uporedo s time biti uređena i autobuska stajališta i postavljen novi kolovoz.

Na Trgu Nikole Pašića, koji je najveći prostor i koji je urađen u rekordnom roku, sve će biti spremno za saobraćaj u roku od dva dana, istakao je Šapić.

– Ostaće nam jedan deo pločnika zato što smo svuda gde je bio asfalt stavili kamen, što bi trebalo da bude završeno u roku od dve do tri nedelje, zbog dostave materijala na koju moramo da čekamo. Zbog radova nije radila ni fontana na samom trgu jer nismo smeli da dozvolimo da sva ta prašina ugrozi mehanizam. Ona je sada očišćena i sređena i biće puštena u rad za par dana. Potpuno sam siguran da će ta celina biti nova razglednica Beograda jer ćemo konačno imati raskrsnicu kakva je sa svim reprezentativnim objektima oko nje trebala da bude napravljena još pre više decenija – rekao je gradonačelnik Šapić, podsetivši da je uređena i Ulica Dragoslava Jovanovića, koja je dugo vremena bila zapostavljena.

Sa ovim radovima će sve to biti jedna velika celina i krug u samom centru grada gde su urađene najveće promene u poslednjih nekoliko desetina godina.

– Videćete koliko će to sve učiniti protočnijim saobraćaj. Uradili smo i plato ispred Narodne skupštine gde je stavljen kamen i to je sve završeno i moći će da se pusti u rad za dva dana, ali to zavisi i od blokade koja se tu nalazi. Uređenje trotoara i pločnika će biti za nekih dve nedelje, ali to neće ugrožavati saobraćaj – rekao je on i vizuelno prikazao šta je sve urađeno u centru grada.

Prema njegovim rečima, od 1. septembra sledi kompletno otvaranje Trga republike, Terazija i Vasine, kao i postamenta za sat koji je stigao, a naknadno će stići i kamen kojim će postament biti oblepljen, što neće ugrožavati saobraćaj.

Istakao je da se ovakvi radovi, u ovakvom intenzitetu i meri, izvode u godini koja je bila „ne ponovila se”.

– Guramo i ne znamo kako ćemo da izguramo i šta će sve biti, ali kada s jedne vremenske distance budemo o ovome govorili, moći ćemo da kažemo da imamo centar kakav nam dolikuje i saobraćajno i estetski – naveo je gradonačelnik.

Gradonačelnik je napravio presek i drugih većih radova u gradu i rekao da je, kada je u pitanju izgradnja Linijskog parka, početak radova kasnio iz realnih razloga, tačnije rešena su 1.162 imovinska predmeta. Rešeno je dve trećine imovinskih predmeta i sukcesivno se ulazi u radove. Dobra vest je da su arheološka istraživanja kod Kule Nebojša i u tom delu zidina gotova.

Kada je reč o radovima na Tošinom bunaru, prvi čovek Beograda je istakao da je gotov deo u Bulevaru Zorana Đinđića na raskrsnici sa Tošinim bunarom, a u toku je i proširenje Pariske komune, čiji će se intenzitet povećati od jeseni. Ti radovi podrazumevaju i uređenje saobraćajnice Pariske komune, Tošinog bunara, kao i proširenje raskrsnice Bulevara Zorana Đinđića prema bolnici KBC „Bežanijska kosa”. Šapić je istakao da je najveći lučni deo konstrukcije Starog savskog mosta skinut i da je u toku proces rašrafljivanja koji će trajati oko mesec dana.

– Nisam adresa gde možete znati šta će biti sa Starim savskim mostom. Za sada sve ide po dinamici. Pre nekoliko godina smo imali spot u kojem sam govorio o tom poduhvatu i pravljenju novog mosta, jer su se svi sklonili, čak su predlagali da o tome uopšte ne govorimo, pošto zbog raznih dezinformacija koje su se širile to nanosi političku štetu. Međutim, kao što sada verujem u taj projekat, i tada sam verovao da je to jedna izvrsna ideja i dobra stvar i hvala Bogu što smo istrajali. Siguran sam da, kada bude postavljen novi srpski most, koji ću ja tako zvati bez obzira na to kako ga nazvala Skupština grada, niko ga više neće zloupotrebljavati i govoriti ono što su do sad govorili. Čekaju se i pripremni radovi za početak bušenja tunela na koje ne možemo uticati – rekao je on.

Najavio je otvaranje Ulice Teodora Drajzera, čija rekonstrukcija je završena.

– Rekonstrukcija Ulice Teodora Drajzera je gotova, rađena je vodovodna mreža i uveli smo tri trake, što će biti važno za stanovnike Voždovca, Savskog venca i Rakovice. Očekujemo sledeće nedelje otvaranje i doneli smo odluku da uvedemo jednu traku i da napravimo jedan bulevar koji će ići od Dedinja do Mosta na Adi. Tako će ulice Živojina Mišića i Drajzerova imati po tri trake i signalizaciju koja će se smenjivati kao u Kneza Miloša. Ti radovi počinju na jesen i biće završeni do kraja jeseni, ako sve bude teklo po planu – najavio je on.

Kada je reč o platou kod Hrama Svetog Save, gradonačelnik je rekao da je jedan deo platoa završen, te da je doneta odluka da se ostatak projekta čitavog parka, gde se nalazi i spomenik Karađorđu, uradi iz sredstava Grada. Radovi garaže u Skerlićevoj idu svojim tokom, rok nije promenjen, a to je kraj 2026. godine. To se poklapa sa radovima kod Hrama, rekao je Šapić, i dodao da od momenta dobijanja izvođača radovi ne bi trebalo da traju duže od godinu i po dana.

– Po završetku radova potpuno će biti izmenjen taj deo grada, što će biti mnogo važno za posetioce Hrama Svetog Save, ali i za ljude koji tu žive – naglasio je Šapić.

Prema njegovim rečima, radovi u Vlajkovićevoj idu svojom dinamikom, do kraja godine bi trebalo da bude završena garaža, a potom će se raditi parking koji se nalazi iznad.

– Taj parking će biti jedinstven u ovom delu Evrope. Iz parka ćete moći da imate pogled na ono što su arheolozi našli, a što je dramatično odložilo početak radova. Mislim da je vredelo i da će to biti jedan, slobodno mogu reći, park-muzej – rekao je gradonačelnik.

Za Bulevar kralja Aleksandra Prvog Karađorđevića i Karađorđevu ulicu Šapić je naveo da se očekuje da veliki deo radova bude završen do kraja 2025. godine, čime će nakon dve i po godine taj deo grada konačno dobiti prilično povećan saobraćajni kapacitet. Gradonačelnik je ukazao da izgradnja podvožnjaka u Bulevaru umetnosti napreduje predviđenom dinamikom, da bi tokom ove zime trebalo da bude probijen i da sa proleća već bude u upotrebi za saobraćaj.

– Tako će Bulevar umetnosti spojiti dve reke, Savu i Dunav, rasteretiti Omladinskih brigada i značajno poboljšati saobraćaj na Novom Beogradu. Taj posao je izuzetno zahtevan jer je pre dve godine počeo da saobraća novi voz „Soko” i ta komunikacija ne sme da se zaustavlja, što je i najveći razlog zašto svi radovi na ovom mestu moraju toliko da traju – rekao je Šapić.

Govoreći o novim pijacama u Obrenovcu i Lazarevcu, gradonačelnik je naglasio da bi radovi u Obrenovcu trebalo da budu završeni do kraja septembra, kao i da su u toku radovi na prilaznim saobraćajnicama. Kako je istakao, pijaca u Lazarevcu je potpuno završena, sve dozvole su stigle, ostalo je još opremanje, a kada to bude završeno pijaca će biti otvorena. Sanacija i čišćenje Savskog priobalja je u toku, a očekuje se i prelazak na dunavsku stranu, kod Kule Nebojša. Ove radove izvode „Srbijavode” i u toku je završetak projekta uređenja čitavog Savskog priobalja. Nakon uklanjanja splavova na toj strani u prethodnom periodu, očekujem isto i kod Sajma i na dunavskoj strani kod hotela „Jugoslavija”, kazao je gradonačelnik. Šapić je podsetio i da rekonstrukcija zgrade Hitne pomoći napreduje bez kašnjenja, te najavio da će radovi biti završeni sredinom 2026. godine, kao i da se očekuje da rekonstrukcija tri škole, Oslobodioci Beograda, Trgovačka i Sportska gimnazija budu završene tokom septembra.

Beoinfo

- Reklama -spot_imgspot_img

NAJNOVIJE

- Advertisement -spot_img

PROČITAJTE JOŠ