19.3 C
Belgrade
19.3 C
Belgrade

Šapić: Od sutra u saobraćaju prvi od ukupno 25 modernih tramvaja koje je kupio Grad Beograd

Zahvaljujući reformi javnog prevoza i novim tramvajima Beograd dobija tramvajsku liniju 8, a prvi put se uvode noćne vožnje za naselja Altina, Plavi horizonti, Ovča, Mladenovac, Lazarevac, Sopot i Barajevo

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je danas nove beogradske tramvaje, od kojih će se prvi već sutra naći na ulicama prestonice, i najavio da će do kraja godine stići dvadeset, a do 1. marta sledeće godine svih 25 vozila koja su kupljena od turske firme „Bozankaja”.

– Jako sam srećan i ponosan što je Beograd posle 15 godina konačno dobio nove tramvaje i što će oni, u svetlu čitave velike reforme našeg javnog prevoza koja je krenula pre tri godine, samo potvrditi ono čemu sam govorio nekoliko godina unazad, da Beograd zaslužuje daleko kvalitetniji javni prevoz i ono što imaju najrazvijeniji gradovi Evrope, a to su i nova vozila, novi autobusi i tramvaji. Danas se ovde nalaze tri tramvaja, jedan će od sutra da se nađe na ulicama grada Beograda. Period testiranja od dva meseca prvi tramvaj je prošao, svaki sledeći je daleko kraći – istakao je Šapić.

On je, obraćajući se novinarima, rekao da su do sada stigla tri tramvaja, a do kraja meseca stiže četvrti.

– Dinamika isporuke tramvaja je takva da će nam stizati po tri mesečno, što znači da će do nove godine na ulicama prestonice biti devetnaest-dvadeset. Do 1. marta sledeće godine treba da stigne svih 25 tramvaja, a do 25. marta će svi biti na beogradskim ulicama – istakao je gradonačelnik.

On je dao i neke osnovne karakteristike tramvaja, ističući podatke da su vozila dugačka 30 metara, a da je širina 2,40 metara.

– U odnosu na tramvaj kompanije KAF koji je stigao 2009. godine, ovaj tramvaj firme „Bozankaja” ima veći kapacitet mesta, a to je 194 naspram 168 koliko ima KAF-ov, kao i veći broj putnika koji mogu da stoje, 118 u odnosu na 90. Novi tramvaji bolje ulaze u krivine, što omogućava lakše manevrisanje u užem gradskom jezgru, imaju veću snagu motora i niži su u unutrašnjosti i kod vrata, što olakšava ulazak i izlazak putnika. Za razliku od KAF-ovih, mogu da saobraćaju u svim delovima grada. Zahvaljujući ovim tramvajima dobićemo jednu novu liniju, i to liniju 8, što će omogućiti povećanje intervala polazaka i doprineti boljoj usluzi – rekao je Šapić.

Gradonačelnik Šapić najavio je da se u sklopu novih rešenja u javnom prevozu prvi put uvode noćne vožnje za naselja Altina, Plavi horizonti, Ovča, Mladenovac, Lazarevac, Sopot i Barajevo.

– Prvi put će stanovnici ovih naselja, a pre svega mladi koji se zateknu u gradu, polascima na sat vremena moći da se vrate kući. Mislim da to nije mala stvar. Čim završimo radove na Trgu republike, od 1. septembra pustićemo u potpunosti kolski saobraćaj, pa će se uspostaviti i noćne linije iz centra grada – rekao je Šapić.

Gradonačelnik je ocenio da će novih 25 tramvaja podići uslugu u javnom prevozu i biti na ponos svih nas. Ponovio je da 2028. godine na beogradskim ulicama više nećemo imati vozilo starije od dve do tri godine i da nikada više nećemo biti u situaciji da koristimo tuđa, korišćena vozila stara i do pedeset godina.

Gradonačelnik Šapić je istovremeno najavio i da će sledeće nedelje detaljnije govoriti o radovima koji se odvijaju u Beogradu, kako u centru tako i u ostalim delovima grada.

– Nastojaću da tada dam neka prolazna vremena jer ćemo se truditi da do septembra neke delove osposobimo za saobraćaj. Iskoristićemo maksimalno avgust, kao vreme kada su ipak manje gužve u gradu, da određene radove ubrzamo i završimo. Najveći broj radova u centru grada ili skoro svi će biti završeni za puštanje saobraćaja do septembra, a ako nešto ostane to će verovatno biti deo trotoara ili postavljanje kamenih ploča. Takođe, za beogradski sat, koji će se nalaziti na Trgu republike, zbog kamena kojim će on biti obložen, moraćemo da sačekamo do 15. septembra, ali će sam saobraćaj svakako biti pušten ranije – istakao je Šapić.

Predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević je istakao da Beograd od danas ponovo počinje sa obnovom tramvajskog saobraćaja i da je izgled novopristiglih tramvaja na ponos svim Beograđanima.

– Gradski prevoz je u poslednjih 35 godina, zbog situacije u kojoj smo živeli, bio jedna socijalna kategorija gde nije bilo novca da se ulaže u obnovu voznog parka, a s druge strane nije postojala mogućnost da se naplate karte od građana. Pre nekoliko godina, kada je došlo do finansijske stabilizacije u Gradu, odlučili smo da promenimo politiku kada je u pitanju gradski prevoz. Donesena je strategija razvoja saobraćaja u glavnom gradu koja će Beograđanima omogućiti moderan, kvalitetan, komforan i bezbedan prevoz u narednih nekoliko godina, što naši sugrađani i zaslužuju. Takođe, doneli smo i Strategiju razvoja šinskog saobraćaja koja podrazumeva umrežavanje tramvajskog saobraćaja, BG-voza i buduće trase beogradskog metroa. Pored toga što se trudimo da imamo savremena, komforna i bezbedna vozila, pre svega želimo da Beograđanima vratimo poverenje u gradski prevoz, da kroz takav vid prevoza smanjimo gužve i što više motivišemo građane da u centar grada dolaze gradskim prevozom. Da bismo to sve postigli, u budućnosti moramo da radimo još više na razvijanju saobraćajne infrastrukture. Verujem da će Beograđani nove tramvaje koristiti sa zadovoljstvom – zaključio je Nikodijević.

Beoinfo

- Reklama -spot_imgspot_img

NAJNOVIJE

- Advertisement -spot_img

PROČITAJTE JOŠ