12.4 C
Belgrade

SEDNICA SKUPŠTINE GRADA: Usvojeni planovi omogućiće neophodni razvoj saobraćajne infrastrukture u prestonici

Gradski menadžer Miroslav Čučković istakao je u Skupštini grada Beograda da su odbornici na današnjoj sednici usvojili niz bitnih planova koji će omogućiti dalji razvoj saobraćajne infrastrukture u prestonici.

On je ukazao da su ti planovi neophodni kako bi se omogućila veća protočnost saobraćaja u glavnom gradu Srbije.

–Otvaranjem brze saobraćajnice između Surčina i Novog Beograda, odnosno ulazak i izlazak ka autoputu Miloš Velik, kao i najavljeno otvaranje za Vidovdan dela obilaznice od Ostružnice do Bubanj potoka doći će do ogromnog smanjenja pritiska na centralne saobraćajnice u Beogradu. Tada će most Gazela i autoput od Novog Beograda do naselja Medaković postati gradska saobraćajnica, kojoj će tada biti omogućeno da dobije zaostavnu – žutu traku – podvukao je Čučković.

Najavio je dalju rekonstrukciju bulevara u Beogradu, poput Višnjičke ulice koja će, kako je istakao sa tri trake u oba smera biti žila kucavica saobraćaja od Mirijeva i Karaburme do Bulevara despota Stefana. Takođe je najavio i proširenje za po jednu traku u Mije Kovačevića i Drajzerove ulice, kao i produžetak Bulevara Zorana Đinđića, Ulice Nikole Dobrovića, kao i završetak Bulevara patrijarha Pavla, a koji će, kako je rekao, otčepiti saobraćaj za stanovnike Vidikovca i tog dela Čukarice.

–To su aktivnosti koje su u prethodnih godinu dana urađene ili koje se trenutno rade. Takođe je u toku analiza za proširenje deonice u nastavku Lazarevačkog druma sa teritorije opštine Čukarica gde bi se od Jablaničke ulice do Metroa moglo proširiti dva kilometra od ukupnih četiri, odnosno deo kroz naselje Petlovo brdo. I na taj način bilo omogućeno više traka za ulazak i izlazak iz Beograda – najavio je gradski menadžer.

Istakao je da je planirano proširenje Ulice Dimitrija Tucovića, kao i Bulevara kralja Aleksandra od Cvetkove pijace do Ustaničke ulice, ali da za takve planove mora da se prati i realan život, što prema njegovim rečima u prethodnim godinama i decenijama nije bio slučaj.

–Nije realno da se na potezu Bulevara kralja Aleksandra ruši niz od 400 do 500 privatnih kuća, kao i da se za izgradnju „Malog metroa” – od Bulevara despota Stefana ka Novom Beogradu – odustalo od plana da tunel ponire kod ulice Gavrila Principa, već da se uz minimalnu eksproprijaciju taj izlazak iz tunela uradi ispred parka kod Ekonomskog fakulteta. I uz  dalji nastavak saobraćajnice sa četiri trake preko novog savskog mosta i novog kružnog toka na Novom Beogradu omogući građanima uključenje na tri bulevara, i deonicu od Mirijeva do Novog Boegrada pređu sa samo pola sata – istakao je Čučković.

Planovima koji su danas na usvajanju omogućiće i meštanima Umke, Velike Moštanice i Sremčice priključak na brzu saobraćajnicu Obrenovac – Ostružnica i dalje ka Čukarici u dužini od 13,7 kilometara, najavio je gradski menažer.

Kada je reč o pripremi Makiškog polja za izgradnju metroa, Čučković je najavio velike aktivnosti tokom ove godine.

 –Tokom jula će biti potpisan ugovor za izgradnju velikog depoa za vozove. Takođe će se na istom prostoru nalaziti i komandni centar. Ovim rebalansom budžeta je predviđen i početak izgradnje četiri stanice budućeg metroa – na Banovom brdu, Adi Ciganliji, Beogradskom sajmu i na prostoru Savskog trga. Izgradnja metroa će suštinski promeniti saobraćajnu sliku prestonice – ukazao je gradski menadžer i najavio dalja ulaganja u obnovu javnog gradskog prevoza.

Kada je reč o izgradnji kanalizacije, Čučković je rekao da je Evropska investiciona banka odobrila saglasnost za izgradnju kanalizacionog postrojenja u naselju Krnjača, kao i da se skoro očekuje odobrenje i za izgradnju kanalizacione mreže. Podsetio je da je kanalizacija u naselju Braća Marić sa desne strane od Pančevačkog mosta završena, kao i da je crpna stanica puštena u rad. Takođe je sa leve strane od mosta pušteno šest kilometara kanalizacione mreže u Krnjači i očekuje se dalje njeno širenje ka Kotežu i Borči, najavio je Čučković.

Ukazao je da je u naselju Resnik kanalizacioni sistem završen 63 odsto, u Sremčici 84 odsto, u Belom polju u opštini Obrenovac završena je svih 100 odsto, do je u Komodražu i Jajincima na 59 posto, kao i u Miljakovcu, dok je staro jezgro u Zemunu pokriveno sa kanalizacijom sa 77 odsto. Sunčani breg ima kanalizaciju na 89 odsto predviđene mreže, naveo je Čučković.

Najavio je izgradnju garaže u Lazarevcu, kao i veoma brzo nastavak izgradnje autobuske stanice na Novom Beogradu a čiji je zastoj, kako je istakao, nastao zbog poremećaja na tržištu koji je uslovljen direktno ratom u Ukrajini. Takođe, prema njegovim rečima, izgradnja novog tržnog centra na otvorenom na Miljakovcu ide predviđenom dinamikom.

beogradski.rs / Beoinfo

Najnovije

Belgrade
clear sky
12.4 ° C
12.8 °
10.7 °
82 %
2.1kmh
0 %
Пет
27 °
Суб
27 °
Нед
24 °
Пон
24 °
Уто
27 °