4 C
Belgrade

UPOREDILI SMO CENE JAVNOG PREVOZA: Beograđani plaćaju karte i do nekoliko puta jeftinije od ostatka Srbije

Javni prevoz u Beogradu od 17. maja ove godine funkcioniše po potpuno novom, jednostavnijem i duplo jeftinijem sistemu nego što je bio Bus plus. Cene novog sistema prevoza u Beogradu uporedili smo sa cenama koje građani u Srbiji plaćaju na mesečnom nivou i došli smo do evidentnog zaključka da je prevoz u Beogradu i do nekoliko puta jeftiniji nego što to plaćaju građani u drugim gradovima naše zemlje, a evo i kako.

Novi sistem javnog prevoza u Beogradu zoniran je u tri zone: zonu A, zonu B i zonu C (A+B). Primera radi, cena mesečne karte za zonu A (od Besnog foka – okretnica Dunavac do Ripnja – 60 kilometara) iznosi 2.200 dinara. Ukoliko se vozite u zoni B (od Ripnja do Dudovice – 65 kilometara) mesečno ćete platiti, takođe, 2.200 dinara. Dok, ukoliko putujete u celom prstenu na teritoriji Grada Beograda, u zoni C (od Besnog Foka – okretnica Dunavac do Dudovice – 125 kilometara) mesečnu kartu platićete 3.300 dinara.

Za to vreme, neko ko putuje na relaciji Pančevo – Beograd (18 kilometara) mesečno mora da izdvoji 8.340 dinara. Građani koji se svakodnevno prevoze javnim prevozom na relaciji Subotica – Bajmok (23 kilometara) mesečno izdvajaju, čak, 11.230 dinara, dok mesečna karta na relaciji Jagodina – Paraćin (oko 20 kilometara) iznosi oko 9.000 dinara. Putovanje Požarevac – Kostolac (12 kilometara) građane mesečno košta 6.350 dinara.

Jednostavno gledano po kilometraži: u Beogradu se svakoga dana u mesecu, vozite koliko god puta želite u rasponu od 125km za cenu od 3.300 dinara, dok u drugim delovima Srbije npr. za pređenih 23 km građani moraju da izdvoje 11.230 dinara, kako smo već i objasnili.

„Beograd plus“, kako je nazvan novi sistem javnog gradskog prevoza prestonice, nije sistem prevoza po ekonomskim cenama (iako su duplo jeftinije od starih cena Bus plusa i, čak, do nekoliko puta niže nego što ih plaćaju građani van Beograda), već je, kako je i objasnio prvi čovek Beograda Aleksandar Šapić, to cenovnik novog sistema javnog prevoza koji je nazvao „cenovnikom koji treba da vrati poverenje Beograđana u njihov grad“.

„Jer čemu će služiti niža cena, koju neki sa podsmehom zovu ekonomskom, ukoliko Beograđani neće hteti da je plaćaju, ako ljudi neće hteti da je prihvate. Zato je bitno što smo rasturili stari sistem koji je bio u kandžama privatnika, što smo preuzeli stvar u svoje ruke i što hoćemo da poboljšamo čitav sistem javnog prevoza u Beogradu. To će nam omogućiti da za godinu ili dve imamo nove autobuse, tramvaje, trolejbuse, proširene puteve po gradu… Važno je da ljudi znaju koja je cena prevoza u Beogradu, a kolike su cene po Srbiji, da bi uspeli da razumeju da nama cilj nije da na ovim cenama zaradimo ili finansijski oporavimo javni prevoz. To prosto nije moguće, jer je javni prevoz godinama unazad devastiran i uništavan, i izdvajanja iz budžeta za to će, nažalost, ostati. To je ono što ovog momenta ne možemo da promenimo. Ali da vratimo poverenje Beograđana u svoj grad možemo. Da uvedemo način plaćanja preko SMS-a koji olakšava naplatu, to možemo. Da pojeftinimo prevoz skoro duplo, i to možemo, i ja duboko verujem da će Beograđani to razumeti, osetiti našu dobru nameru, i kada budu videli konkretne rezultate, siguran sam da će sami, bez ikakve represije početi da plaćaju javni prevoz, kako to i treba da bude.“ – objasnio je Šapić.

beogradski.rs

Najnovije

Belgrade
overcast clouds
4 ° C
4.1 °
3 °
88 %
6.2kmh
100 %
Чет
4 °
Пет
3 °
Суб
5 °
Нед
4 °
Пон
8 °