21.3 C
Belgrade

Vesić: Mnogo dobrog urađeno u Beogradu, u poređenju sa 2013. godinom to nije isti grad

U proteklih devet godina mnogo toga dobrog urađeno je u Beogradu. Kada uporedimo srpsku prestonicu 2013. godine i danas, vidimo da to nije isti grad i da je sada mnogo bolji za ljude, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić za RTS.

– Najponosniji sam na realizaciju projekta izgradnje metroa. To je bez sumnje najveći infrastrukturni projekat koji se radi u Srbiji. Kada 2028. godine budemo završili prvu liniju, a dve godine kasnije i drugu, Beograd će biti potpuno drugačiji grad – kazao je Vesić. 

On je precizirao da su predviđena 42 kilometra metro linija i da će sistem BG voza imati 237 kilometara, što rekonstruisanih, što novih linija.

– Povezaćemo sve prigradske opštine BG vozom, od Surčina, preko Obrenovca, Lazarevca do Mladenovca. Stanovnici tih naselja će u „špicu” imati vezu sa centrom Beograda na svakih 10 do 12 minuta, a van špica na 45 minuta, što potpuno menja kvalitet života ljudi u tim naseljima – rekao je Vesić.

Vesić je istakao da je posebno srećan što danas u Beogradu ima skoro 80.000 dece koja idu u vrtiće, dok je 2013. godine taj broj iznosio nešto više od 57.000 mališana.

– Trenutno smo završili, završavamo ili projektujemo vrtiće, pa krećemo da radimo ukupno 24 vrtića. Sa tim novim vrtićima nećemo više imati liste čekanja. Pre desetak godina, na listama je bilo i po 17.000 dece, a to što smo uključili i privatne vrtiće u naš sistem pomoglo je da smanjimo liste. Veoma je važno za roditelje da znaju da žive u gradu gde svoje mesto u vrtiću ima 75 odsto dece. Toga nema ni u Beču, Londonu, niti u nekim mnogo razvijenijim gradovima od Beograda – rekao je Vesić.

Izrazio je zadovoljstvo činjenicom da je prosečna plata u prestonici 838 evra, dok je 2013. godine iznosila 479 evra.

– Kada prosečna plata u Srbiji bude rasla, kako je predsednik Vučić najavio, prosečna plata u Beogradu iznosiće više od 900 evra. To znači da ćemo 2030. godine imati prosečnu platu 200.000 dinara, što je veoma važno za podizanje standarda građana – naveo je zamenik gradonačelnika.

Vesić je istakao da je smanjena nezaposlenost, koja trenutno iznosi oko osam odsto, a bila je negde oko 18 procenata, što je još jedan dokaz da se Beograd razvija.

On je podsetio da je planirano da se uradi više mostova.

– Prvi je Most na Adi Huji za koji je Grad Beograd završio projekte i trenutno sa Vladom Republike Srbije traži partnera. Kada se most završi, dobićemo unutrašnju obilaznicu koja će omogućiti da rekonstruišemo i Pančevački most. Tako ćemo na Dunavu imati tri mosta, Pupinov, Pančevački i Most na Adi Huji. Do marta sledeće godine biće završena i cela poluobilaznica do Bubanj potoka. Sada nas čeka taj poslednji deo posla – spajanje Bubanj potoka i Pančeva, gde se gradi veliki drumsko-železnički most koji će biti četvrti most na Dunavu kod Vinče i koji će potpuno izmestiti železnički saobraćaj iz Beograda i omogućiti da zaista imamo pravu obilaznicu. Pored toga, radiće se i most u funkciji BG voza između Surčina i Obrenovca, novi Savski most, koji će imati četiri trake i posebne tramvajske trake. Taj most će biti propusniji, rasteretiće „Gazelu” i Brankov most i ići će pravo u tunel koji će se nalaziti kod Ekonomskog fakulteta i koji će se završavati skoro do Pančevačkog mosta u Bulevaru despota Stefana. Taj projekat će rasteretiti saobraćaj u centru grada za oko 12 odsto, a zagađenje će biti smanjeno za desetak odsto. Beograd se razvija, trenutno se gradi skoro dva miliona kvadrata, i predstavlja motor razvoja Srbije – istakao je Vesić.

On je podsetio da je u gradu obnovljeno više od 500 fasada i da su načinjeni veliki koraci kada je u pitanju zaštita od buke.

Govoreći o planovima i projektima koji čekaju novog gradonačelnika, Vesić je istakao da je na prvom mestu metro.

– Iako je to republički posao, izgradnja metroa mora da se nastavi, kao i kupovina autobusa. U poslednje četiri godine smo kupili 451 autobus, a sad stiže i novih sto autobusa na prirodan gas. Plan je da se svake godine kupuje novih sto autobusa, što je i obaveza za one koji će o tome da nastave da vode računa – rekao je Vesić.

On je podsetio da je pripremljen tender za kupovinu novih tramvaja.

– Beograd mora da kupi oko 110 novih tramvaja. Bio je i tender za kupovinu 80 trolejbusa, koji mora da se ponovi. Tender za trolejbuse, koji je proletos bio raspisan, propao je i sada očekujemo novi. To su stvari koje Beograd treba da uradi kako bi dočekao spremno izgradnju metroa – poručio je Vesić.

Prema njegovim rečima, nastavak finansijske konsolidacije je takođe važan.

– Beograd je 2013. godine bio zadužen 1,2 milijarde evra, a budžet je bio manji od 600 miliona evra, dok je danas budžet nešto veći od 1,3 milijarde evra, a zaduženje krajem prošle godine oko 280 miliona evra. Mora da se nastavi sa finansijskom konsolidacijom i da se strogo kontroliše rad javnih preduzeća, kako bi ona služila građanima – zaključio je Vesić.

beogradski.rs

Najnovije

Belgrade
broken clouds
22 ° C
27.7 °
18.5 °
81 %
5.7kmh
75 %
Суб
22 °
Нед
30 °
Пон
34 °
Уто
37 °
Сре
38 °